luni, 18 aprilie 2011

Remembering old gay times....


Salut! Cel putin asa se incepe peste tot.....:P
Salutul tinand de respect si de cei 7 ani de acasa. N-am sa incep cu "A fost odata..." sau cu istorisiri plictisitoare, ci am sa incep asa direct prin a povesti pe scurt tot ce eu am vazut si am trecut in aceasta viata de cand am iesit din dulap ca fiind un tip gay.
Iesirea din "ascunzatoarea" mea a fost acum 6 ani , de atunci de cand am inceput sa umblu in oras in clubul gay de pe atunci , asa numitul Angels.
Dar s-o luam cu inceputul.
Documentandu-ma si interesandu-ma pana inainte sa apara Angels, in perioada aceia incepand si eu sa ma integrez in lumea LGBT din Cluj, am aflat ca au mai fost inainte si alte evenimente, cluburi sau actiuni LGBT.
Am facut un rezumat la tot ceea ce eu am aflat ca s-a petrecut pana in prezent in acest vast si frumos oras.
Comunitatea LGBT din Cluj Napoca a inceput sa se formeze cam pe la inceputul mileniului, adica cam prin anii 2000. Atunci erau putini oameni ce iesisera la suprafata pe motivul ca sunt de alta orientare sexuala si cu intentia de a face ceva nou. Asa a aparut primul caffe-bar gay. Pe parcursul anilor comunitatea de la cativa oameni ce puteai sa ii numeri pe degete a inceput sa se mareasca incetul cu incetul, locatia barului gay de asemenea tot schimbandu-se si tot aparand alt bar, in urma inchiderii celui dinainte. Pe parcursul anilor din 2000 pana in prezent ca si cluburi, baruri gay sau locatii inchiriate pentru petreceri gay au fost Rendez Vous, Toxic, Harley Davidson, Break Point Underground, Helbo, El Simone, Angels, Angels Cabaret, Sidney, Zig Zag si Delirio. Ultimele doua cluburi fiind cele existente si functionabile in prezent in Cluj Napoca.
Sa nu uitam de toate petrecerile tematice ce s-au tinut pe parcursul anilor in toate cluburile si barurile gay ce au existat in Cluj, in fiecare saptamana fiind mereu alta tematica si de fiecare sarbatoare nationala sau religioasa, toate cu scopul de a strange si de a aduna toata comunitatea LGBT intr-un loc pentru distractie. Unele cluburi unde se tineau petrecerile erau pur si simplu cluburi hetero unde se tineau doar petreceri, iar altele erau pur si simplu cluburi gay.
De asemenea, pe parcursul acestor ani s-a format intre timp si o trupa de travesty care la inceput se numea Toxice, iar acuma se numeste Veveritele Vesele. Pe parcursul anilor in care am participat la party-uri gay am cunoscut multi drag-queen , multi dintre acestia participand la vestitul si renumitul concurs de Miss Travesty Cluj si Miss Travesty Romania, ce s-a desfasurat an de an in comunitate, iar dintre cei pe care eu ii cunoastem sunt: Alejandra, Cleopatra (Elodia Garderobiera), Micutza MO, Sorina, Ciuceta, Claudita, Euphorika, Fashionista (Lady Gaga), Petruta Grasa (Shakira), Divina Duval (Madonna), ultimele 3 participand in prezent la vestita emisiune” Romanii au Talent”, ele de asemenea avand si varianta mai oficiala de scena cu numele de Congresina, Grisina si Consuela. Bineinteles tot ele 3 impreuna cu Alejandra au jucat si in mai multe episoade ale emisiunii de divertisment “Mondenii” alaturi de Mihai Bendeac.
Locuri “vestite” si “consacrate” cunoscute de comunitatea clujeana ca fiind frecventate de tipi gay iesiti la vanatoare sau la agatat, sau locuri de intalnire renumite sunt Parcul Central sau Parcul Mare, Gara din Cluj-Napoca si Iulius Mall, acestea mai fiind considerate de anumite persoane locuri de cruising, ele figurand si pe Google. :P
Un alt eveniment grandios si de amploare ce se desfasoara in fiecare an la Cluj-Napoca este SFG (Serile Filmului Gay) festival international de filme scurtmetraje, lungmetraje , documentare cu tematici LGBTQ. Festivalul de asemenea a avut o multitudine de activitati, cel putin in ultimii doi ani, precum : expozitii de fotografii si picturi, expozitie “Show & Tell”, expozitii de carte, demonstratii culinare, flash-mob “Sa coloram cerul Clujului” cu baloane in culorile rainbow, conferinte si work-shop-uri, debat-uri, petreceri tematice in cadrul festivalului, conferinte de presa si gale, si bineinteles proiectii de filme.
Ca si concluzie a acestui rezumat am observat ca comunitatea LGBT din Cluj-Napoca chiar daca la inceput a fost restransa acum s-a marit destul de mult, si chiar daca nu este cea mai unita si cea mai perfecta comunitate , au fost initiative si activitati care vor mai fi, si pe langa care, vor mai fi si alte initiative , ce incet incet vor unii comunitatea. Desi putine persoane au avut si au curajul sa iasa in fata, sa faca ceva pentru ei insisi sau pentru comunitate, dar in anumite momente...sa zicem... de provocare, apar persoane dornice sa se implice care ies cu curaj la suprafata, persoane gay, lesbi sau transgender care au vointa si intentia de a transmite vreun mesaj sau de a trage un semnal de alarma in comunitate sau in societae.
Ma gandesc uneori ce repede a trecut timpul si cate s-au intamplat pe parcursul anilor , la cate am fost martor si la cate nu. Si desi sunt inca tanar si la inceput, vorba aceea, continui sa iau parte la o evolutie cat de cat , fie ea cum o fi , a comunitatii in societatea romaneasca, o societate care inca persista cu mentalitatea inchisa (unfortunatelly) :P
Ducu.

2 comentarii:

  1. Ma bucur ca esti atat de fascinat de aceasta lume LGBT si ma bucur sincer pt tine. Doar ca si fapt divers iti spun. Este bine sa fi deschis la unele lucruri dar nu prea deschis vis-a-vis de altele...Eu insumi sunt out of the closet de 8 ani de zile si multa lume stie ceea ce sunt...adica un om normal gay. Vreau doar sa iti dau acest sfat prietenesc. Daca vrei sa ai o viata amoroasa si o relatie stabila...viata ta sociala din cluburile gay si din lumea gay va trebui sa fie pe locul 2. Pick one! Este cel mai bine asa si te poti dedica in totalitate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai exact in Parcul central din Cluj sau Iulius Mall, unde?:) stie cineva?:)

    RăspundețiȘtergere